Filtres

Elfen Tarot, Koning van Herfst

RIDER WAITE, DE 22 KAARTEN VAN DE GROTE ARCANA

icon

Wat is de Grote Arcana

Het woord arcana is een fascinerend  woord. Arcana is de meevoudsvorm van arcanum, dat komt van het Latijnse arcanums, wat 'gesloten' en 'geheim' betekent. Arcana komt ook van het Franse woord arche, wat ark, doos of kist betekent.

Zowel arcana als arcanum betekenen 'het mysterie van mysteries', het ultieme geheid achter de hermetische kunsten en wetenschappen - tarot, astrologie, numerologie en heilige geometrie.

Simpel gezegd verwijst arcana naar een kist of doos met heilige geheimen. Door de toevoeging van het woord grote weten we dat de Grote Arcana een belangrijke kiste met heilige geheimen is.

In tarottaal verwijst het woord arcana naar een hele groep kaarten, of het nu de 22 kaarten vande Grote Arcana of de 56 kaarten van de Kleine Arcana zijn. Het woord arcanum wordt gebruikt wanneer je naar een specifieke kaart verwijst, zoals het Rad van Fortuin of Kelken Vijf. 

De kaarten van de Grote Arcana worden ook wel troefkaarten genoemd. In kaartspelen zijn troefkaarten de kaarten die alle andere kaarten overtroeven.

Als je op de kaarten klikt dan krijg je de interpretaties te zien. Als je zelf denkt dat iedere kaart veel meer behelst dan datgene wat je ziet, heb je absoluut gelijk! Iedere kaart en ieder symbool heeft oneindig aantal betekenissen.


De-dwaas
De-Magier
De-Hoge-priesteres
De-Keizerin
De-Keizer
De-Hogepriester
De-Geliefden
De-zegewagen
Kracht
De-Heremiet

 

© bron Tarot voor Dummies

OVER ONS

De reis door je eigen geest is het meest uitdagende en ook meest waardevolle avontuur dat je aan kunt gaan. Maar, je kunt natuurlijk niet op reis gaan zonder de juiste bagage. De tarot producten van het Koppenhol zijn ontworpen om door je innerlijke landschap te navigeren, en je kwaliteiten te ontdekken en te vieren. We hopen dat je tarot producten vindt die je raken, uitdagen en je ziel voeden. 

Inscription à la Newsletter

Inscrivez-vous pour connaître les nouveautés et offres exclusives Tarot.

Contact

Tarot.nl
Rozenstraat 3a
1214 BP Hilversum

T. 0031 (0)35 6233373
E. info@koppenholuitgeverij.nl